Gadżety reklamowe są przedmiotami, które przedsiębiorstwa mogą dawać swoim kilentom lub odbiorcom. Mowa o takich rzeczach jak darmowe długopisy czy kubki. Są one wykorzystywane jako czynnik, który pozwoli klientom korzystniej nas zapamiętać.
Istnieje wiele różnych sposobów na jakie firma może podejść do prowadzenia swojej kampanii marketingowej i rzecz jasna same gadżety reklamowe nie będą raczej stanowić całej jej podstawy. Nie oznacza to jednak, iż pójście w tę stronę jest marnowaniem pieniędzy, czasu czy zasobów. Raczej na odwrót. Umiejętnie i rzetlenie poprowadzona kampania z wykorzystaniem gadżetów reklamowych może bardzo dobrze wpłynąć na wizerunek Twojego przedsiębiorstwa. Będzie to dobre uzupełnienie ogółu Twojego marketingu, które pozwoli ludziom lepiej Cię zapisać w swojej głowie.
Jednak potrzebne jest żeby założyć, że gadżet, który mamy zamiar dawać naszym odbiorcom lub klientom, będzie faktycznie rzeczą, która może im przypaść do gustu. Musimy sobie powiedzieć, że nie chcemy wykonać tej pracy po łebkach, i że to co wyprodukujemy nie będzie po prostu kolokwialnie rzecz ujmując – tandetą. Nasz gadżet ma być faktycznie fajnym i podobającym się prezentem, a nie niepotrzebym barachłem.